Wednesday, November 7, 2012

Brush up. Guard your heart.

Give your heart a break… from atherosclerosis.

gumsheartPicture from Dental Partners of Boston blog

Just as I was prepping to write this post, I read that a new gene therapy named Glybera has been approved. This treatment will help patients with lipoprotein lipase deficiencies. These patients cannot break down the fats in their blood causing abnormally high levels of lipoproteins and fats in the blood. The preliminary research by Dr. Kastelein of University of Amsterdam had been published earlier this summer. Lipoproteins was the star of our biochemistry test this Friday!

Okay, onto the link between dental hygiene and cardiovascular diseases.

I wrote preliminarily about how there has been no shown link between gum disease and heart disease. The current position by the American Heart Association is that while there is an association (including shared risk factors), there is no causative relationship between periodontal disease and atherosclerosis. Neither do they support the statement that periodontal interventions decrease long-term inflammation leading to atherosclerosis.

image

But P. gingivalis- a major bacteria causing periodontal disease- has been found in arterial plaque. In mouse models, infecting mice with the same pathogen causes early stages of atherosclerosis, in addition to the expected periodontal disease. The observational studies are not enough to establish a causal relationship, but controlled studies are hard to conduct on humans for such a serious condition.

While a definite causal link hasn’t been shown yet, I think it’s only a matter of time until it is revealed. This implies that proper oral care may positively affect coronary health. You don’t brush your teeth just to have fresh minty breath. You brush up to protect yourself from systematic conditions such as cardiovascular disease.

1. Gejala Penyakit Raja Singa Pada Pria, Pada lelaki yang telah tertular oleh bakteri penyebab Sifilis si Raja Singa akan memiliki gejala-gejala yang mirip dengan apa yang dialami oleh wanita. Perbedaan utamanya ialah bahwa pada tahap pertama, Chancre tersebut akan muncul di daerah penis. Dan pada tahap kedua, akan muncul luka-luka di daerah penis, mulut, tenggorokan, dubur dan daerah lainnya pada tubuh. Obat Sipilis Dari Bahan Alami apa itu penyakit sipilis payudara..? penjelasan selengkapnya tentang penyakit sipilis silahkan kunjungi sekarang

Wasir adalah pembuluh darah teriritasi dan meradang terletak di anus, sedangkan kanker disebabkan oleh sel-sel yang berkembang biak di luar kendali. Wasir tidak dapat menyebabkan kanker dubur. Dalam beberapa kasus yang jarang, orang dengan kanker dubur yang paling bertanggung jawab untuk memiliki wasir. Hal ini terjadi karena meningkatnya tekanan pada tumor. Obat Wasir Daun Ungu apa itu wasir atau ambeien payudara..? penjelasan selengkapnya tentang wasir atau ambeien silahkan Info selengkapnya

Kanker masih dipandang sebagai penyakit yang paling berbahaya di antara penyakit lainnya. Banyak yang menganggap bahwa apabila seseorang terdeteksi terkena penyakit kanker, maka harapan hidupnya sangatlah kecil. Namun di balik itu semua, banyak pula yang tidak tahu bahwa deteksi gejala kanker secara dini mampu menyembuhkan penyakit ini. Bagaimana Mengobati Penyakit Kanker Secara Alami apa itu kanker payudara..? penjelasan selengkapnya tentang kanker silahkan kunjungi website

Wasir adalah pembuluh darah teriritasi dan meradang terletak di anus, sedangkan kanker disebabkan oleh sel-sel yang berkembang biak di luar kendali. Wasir tidak dapat menyebabkan kanker dubur. Dalam beberapa kasus yang jarang, orang dengan kanker dubur yang paling bertanggung jawab untuk memiliki wasir. Hal ini terjadi karena meningkatnya tekanan pada tumor. Resep Obat Ambeien Stadium 4 Manjur baca selengkapnya kunjungi sekarang