Friday, April 4, 2014

knowing your worry pattern

Perfect Thursday night- no exams in sight for this dental student for a whole week. I went through my old photos to find this one from graduation six years ago (and here I’m going to try embedding a tweet):

This is a freedom week! For me, at least. Because I worry around stressful events. Here’s what I mean: in talking to a friend about her weekend, she told me she worries when there is free time. There is nothing to distract her (aka exams). For me, I get more frantic when I am already stressed and instead of studying, I grab anything and everything else I can worry about. How does your stress level correlate with your exam schedule?

gethappy

I love Rubin’s character quizzes, like this one to figure out if you are an Upholder, a Questioner, a Rebel, or an Obliger. I am definitely an Upholder- Rubin says I’m like Marnie on “Girls”. In identifying myself with a certain label, it’s easy for me to recognize my (sometimes faulty) pattern of thinking. It also helps me understand others by seeing that others think (and act) in different ways.

radioflowers

Since I’m an “peri-exam worrier”, I’m thriving this week. I’ve been waking up late, cooking in pans (not microwaves), having text marathons, and even reading luxuriously (without a timer). I’m trying to set up some regular habits that can carry over into the upcoming stressful weeks.

I’m telling you, dental school is a huge lesson in self-discovery- albeit a very expensive one.

Because I know every little altercation will amplify as HUGE with an exam the next day, I’m trying to build up my coping mechanisms to carry me through. Also, it’s a nice trade-off to talk to my “free-time worrier” friends. They calm me down (my crazy text storms!!!) the night before an exam. Then I chat with them when the exam passes.

Do you worry when there are exams (and no free time to spare)?
Do you worry when there aren’t?

1. Penyakit ini juga tidak pandang bulu karena menyerang baik itu wanita ataupun pria. Penyakit gonore ini disebabkan oleh bakteri neisseria gonohoea. Bakteri ini cukup berbahaya karena dapat menginfeksi berbagai alat vital tubuh manusia seperti rectum tenggorokan, saluran kandung kemih, alat kelamin dan bola mata. Dalam perkembanganya obat penderita gonore ini menglami pertumbuhan. Hal ini dapat dilihat dari berbagai macam pengobatan baik itu tradisional ataupun modern. http://obat-sipilis-denature.blogspot.co.id/2015/01/obat-untuk-kemaluan-lelaki-bernanah.html cara mengobati penyakit sipilis yang aman tanpa efek samping silahkan baca selengkapnya

Obat herbal ambeien merupakan obat yang aman untuk di konsumsi, karena obat herbal ambeien ini tidak menggunakan bahan kimia sehingga tidak di sertai dengan efek samping. Dan 100 persen bahan dasar yang di gunakan ialah tumbuhan. Cara Mengobati Ambeien Dengan Cepat untuk mengetahui info tentang penyakit ambeien atau wasir silahkan lihat penjelasan selengkapnya

Hubungan seksual melalui mulut (oral sex) dengan seorang penderita gonore biasanya akan menyebabkan gonore pada tenggorokan (faringitis gonokokal). Umumnya infeksi tersebut tidak menimbulkan gejala, namun terkadang menyebabkan nyeri tenggorokan dan gangguan untuk menelan. http://pengobatanherbaldenature17.blogspot.co.id/2016/10/kemaluan-laki-laki-bernanah.html untuk solusi dari penyakit sipilis yang anda derita silahkan lihat penjelasan selengkapnya

Virus papiloma masuk melalui lecet atau luka kecil di area kelamin yang terjadi selama aktivitas seksual. Setelah virus ini masuk, biasanya dibutuhkan sekitar tiga bulan untuk gejala pertama muncul, tetapi bisa juga memakan waktu lebih lama hingga bertahun-tahun. salep menghilangkan kutil untuk mengetahui info tentang penyakit kutil kelamin silahkan kunjungi sekarang